LILLFIS NR 2

idag är det din dag hjärtat, idag bir du hela nio år.

för 9 år sedan hände obeskrivliga. jag, Evelina Sellén som levt solo tills jag var 10 år, skulle plötsligt få ett syskon. en människa som var en del av mig. hur reagerade jag? jag blev HELT FÖRSTÖRD, grät konstant i en hel månad eller om det tillochmed var två haha. jag var såååååå ledsen och rädd för att något skulle hända med mamma och vad som skulle hända med mig, skulle jag bli bortglömd?

när du, denna pyttepyttelilla människa hade legat i mammas mage i 6 månader så ropade mamma på mig helt plötsligt, och när jag kom fram så tog mamma min hand och la den på sin fina stora mage, och du sparkade. 
jag blev helt ställd. det fanns alltså en liten liten levande liten människa i MIN MAMMAS MAGE. 
jag kunde inte koppla detta i mitt lilla huvud. för just i denna sekund så älskade jag någon villkorslöst som jag aldrig ens hade träffat, hur kunde man ens älska någon som man aldrig pratat med? hur man kan sakna någon som man aldrig har träffat? men då förstog jag. den konstanta rädsla redan som 10 åring, att vad som än händer så kommer jag alltid älska dig och göra allt i min makt för att ingen ska såra dig. du, en liten liten bebis hade kontroll över mig, för om något hände dig så vet jag inte hur jag någonsin skulle kunna återhämta mig.

den 23 december föddes en bebis, och inte vilken bebis som helst, min alldeles egna lillebror.
bortsett från en julafton utan mamma, så var det min bästa julafton, för jag hade fått världens bästa julklapp.
en lillebror. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0