FAITH

jag vet att kärlek inte går till som i filmer, eller som i sagor.
jag vet att en kille inte kommer stanna mig på gatan, hållandes med en ros i handen och bjuda ut mig, jag vet att våran första kyss inte kommer att vara på en segelbåt en vacker solnedgång, utan i en soffa eller obäddad säng framför en dålig film. jag vet att han inte kommer dyka upp oväntat och knacka på min dörr en regnig dag med choklad och godis. och mysa med mig hela dagen lång. jag vet att han inte kommer dra med mig ut en mysig sommarkväll, spela gitarr på stranden och sedan ta ett kvällsdopp. jag vet att en kille inte skulle kunna spara en romantisk kyss tills 24 gången vi träffas, att bara vilja lära känna mig och umgås med mig och inte skynda in i något, utan ta vara på varje dyrbara sekund. 
jag vet att en kille inte kommer vilja hoppa på en random buss med mig och bara åka tills man inte kommer längre och komma hem på ett icke förutspått sätt. eller ha picknick på aladins flygande matta. eller att en kille kommer åkandes på en gräsklippa utanför mitt hus, skrika mitt namn och ha en stor rosbukett i handen, och i det ögonblicket veta att jag är den enda. den enda som existerar i hans värld, att vi är de enda som existerar och betyder något, och ingen annan spelar någon roll. 
jag vet att jag inte kommer få uppleva en disney kärlek eller en drömkärlek, men om jag hoppas tillräckligt mycket, drömmer tillräckligt mycket, så kanske, kanske min drömprins dyker upp en vacker dag.


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0