THANK YOU FOR MAKING MY DAY

ja, hej på er. ville kika in lite bara, har mina stunder när jag bara vill kika in och säga hej. men wow vilken mening då??? är trött så skyller på det hih. men ville bara hoppas att den som läser detta mår bra, jag tänker på dig isåfall och hoppas och ber för att du ska må bättre. 
men på tal om trött så är jag så himla trött på att vara arg. har varit så himla hatiskt av mig, men jag har haft mina anledningar. det har hänt väldigt mycket i mitt liv som jag inte vill dela med mig av, men som gör att jag inte riktigt vet vad jag ska göra av migsjälv. är så trött på att låta elaka människor och jävla sjukdommar påverka mitt liv. vill bara att allt hat ska försvinna, att all sorg ska släppa, finna frid med mina känslor. sluta oroa mig för att hemska saker ska hända mig och min famlij. bara för att det har hänt innan så behöver det och ska det inte hända nu.

jag vill åka till ett land där solen skiner hela dagen lång, där solnedgången är vacker som aldrig innan, inget dystert moln som kommer och förstör. mysa på stranden, inte känna rädsla utan bara ren och underbar glädje, inte den slags glädje som är att man är så himla himla glad att man blir rädd. för det enda som kan hända är dåligt, det liksom är så himla bra så det kan inte bli bättre utan bara sämre. 
utan ren lycka och glädje som ingen eller inget ta ifrån mig. 

men saker i mitt liv har förändrats, jag har blivit lite som en ny människa. jag har funnit frid med mycket som jag aldrig någonsin trott varit möjligt. jag har vänner som jag älskar som är riktiga vänner eller så mycket mer än bara vänner, människor som är guldavärda. inte sådana vänner eller ja, såkallade vänner som man hade innan, man visste liksom aldrig vart man hade dem. men dem är liksom borta nu, man går vidare, man inser vilka som är värda att behålla. och nu idag, har jag inte riktigt insett, att utan motgångar hade jag aldrig vetat vad jag vet idag. blivit formad till denna person jag är idag. så på något sätt, så är jag endå glad att det hände på något vridet konstigt sätt. är jag så glad att det slutade som det gjorde och att man på riktigt inser att man är värd bättre. och kunnat ta sig till den värld man är i idag som är bättre än vad jag trott varit möjligt.

så nu vill jag bara säga, du som läser detta, kvittar vem du än är, du är värdefull. 
å nu kom putte, min 25 åriga katt som vi fick på köpet när vi köpte huset¨och la sig på mitt huvud. trevligt putte. ska krypa ner i sängen och lägga mig i tid inatt, läsa en bok och mysa med puttenutte.

puss och godnatt från mig och putte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0