18 OCTOBER

Klockan är lite över halv 2 och här ligger jag, vrider och vänder på mig i sängen. Sover ensam för första gången på väldigt väldigt länge. Många tankar snurrar runt i huvudet, planer, framtiden, allt mellan himmel och jord. Jag har aldrig varit riktigt bra på dethär med ensamheten. Ibland har man sådana dagar. Det kanske ni också känner igen. Men trots allt som händer runt omkring, trots att nästan alla mina bästa vänner är på olika ställen i världen, olika världsdelar, så är jag lycklig. Inte för att mina vänner är alldeles för långt ifrån mig, utan för att det känns som att mitt liv verkligen rullar på rätt väg - i rätt riktning.
Jag känner att för första gången känner jag mig älskad - på riktigt, och det är helt jävla underbart. Jag har någon som behandlar mig mer än väl, någon som inte tar mig för givet. Någon som inte väntar på att någon annan ska vara bättre än mig. Någon som inte vill mig illa, en som verkligen bryr sig på riktigt. Att man känner att här hör jag verkligen hemma. Förstår ni? 

Det är viktigt att stanna upp i livet, tänka efter, är detta livet jag vill leva? Är det dessa människor jag vill ha runt mig?
Och om det inte är det, gör dig av med människorna, bryt kontakten, du är värd mer. Gör saker som får dig att må bra, för att livet är skört, människor dör varje sekund, och ditt liv är LIKA ömtåligt som alla andras. Du har ingen garanti på att du kommer leva tills du är 100 år bara för att du tror det. 
Du kan få ett livsavgörande besked redan imån, en olycka kan inträffa när som helst. Så snälla, ta vara på livet och alla möjligheter du får. 

För att du är värd att vara lycklig, så lycklig att du på gränsen nästan spricker. 


Kommentarer
Postat av: Dragana

Älskar dig min bästa.

2014-10-20 @ 12:48:45
URL: http://www.markovic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0