VEGAN +

jag är så mätt. riktigt perfekt mätt, inte så att jag vill dö, men heller inte äta en liten tugga till. - perfekt. Idag fick det bli vegansk mat i sjukstugan. nu ligger R också och mår piss (guilty girl). Nej men alltså helt ärligt, fy fan vad gott det är med "gräs" och "kottar" enligt många av er. Vegansk och vegetarisk mat är livet, kan ni inte bara förstå det? Väldigt många kommer då med motargumentet: JAG ÄLSKAR KÖTT JAG ÖVERLEVER INTE UTAN KÖTT!!!!!!!!@-&/kr:920&
Jo. Det gör du absolut. Samt att du mår mycket, mycket bättre.
Ni som fortfarande säger att vegetariskt smakar skit har ju helt utan tvekan inte ätit rätt vegetariska maträtt för just er. Det är ganska logiskt, bara för att jag är vegetarian, så älskar jag ju självklart inte alla vegetariska/veganska rätter i hela världen. Precis som du som äter kött inte älskar kött i allas dess former med alla olika kryddor i hela världen. Ganska logiskt. Så snälla VÅGA gör skillnad! VÅGA bryta mönstret. VÅGA tänka iallafall liiiiiteliiite nytt.
Tack för mig, nu avslutar vi detta inlägget.
Kram. Hörs imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0