nånting jag hittade någonstans :)

vad skönt det var när jag var liten -
för då existerade inte skitsnack.
kärlek var en puss på kinden och -
pappa var den bästa killen på jorden.
höjden av smärta var när -
min barbiedocka hade tappat benet.
den värsta gråten jag upplevde var -
när jag ramlade och skrapade knät.
den största rädslan var -
monstret under sängen.


nu när jag är äldre är -
skitsnack vardagsprat.
man pussar alla på kinden -
och kärleken har blivit svårare.
ibland känner man att mamma -
är den värsta fienden på jorden.
höjden av smärta idag är -
när min mascara tar slut.
och den värsta gråten är när -
gamla vänner plötsligt sviker en och skiter i en.
den största rädslan är att -
förlora den man verkligen älskar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0