DU ÖKAR MIN OXYTOCINNIVÅ ÄLSKLING


läste på lenas blogg, biscottes.blogg.se om vad som händer i kroppen när du blir kär.
bilderna här ovanför är en stukturformel för oxytocin, vilket är en hormon i kroppen.
oxytocin är en signalsustans som gör oss människor lugna och lyckliga, den gör så att våran sexuella lust ökar, ansvarar för vår förmåga att följa sociala normer och parbildning. Oxytocin dämpar negativa känslor och har en lugnande effekt, därför kallas den just "kärlekshormon"
ganska kul om man hade gått runt och sagt "du höjer min oxytocinnivå" istället för att säga jag älskar dig.
men ni måste erkänna, detta visste ni inte va? jag tyckte detta var asmegaballacoolt



Kommentarer
Postat av: Anonym

söötis!:)

2013-02-11 @ 10:35:07
URL: http://biscottes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0